Každý majitel nemovitosti chce prodat za nejvyšší cenu odpovídající aktuální tržní ceně. Při dnešní obrovské poptávce je tento způsob prodeje čím dál častější. Jak ale takovou aukci uspořádat, aby byl její průběh transparentní a nezabral nikomu zbytečný čas navíc?
O většinu nemovitostí, které M&M reality zobchoduje, projeví zájem desítky poptávajících. V takovém případě je možné pro výběr kupujícího využít formu aukce. Ročně tak proběhne několik tisíc aukcí.
Doposud však makléři neměli jednoduchý nástroj či postup, jak aukci klientům zprostředkovat. Vše probíhalo na místě, telefonicky nebo přes SMS, což není komfortní pro zájemce ani makléře. Nebylo výjimkou, že takový proces trval i týden.
M&M reality se v souladu se svou strategií neustálého zkvalitňování služeb klientům a vědomím technologického lídra v oblasti realit rozhodla vybudovat webovou aplikaci, která celý proces aukce zdigitalizuje, propojí s firemním IS a bude fungovat v reálném čase.
M&M reality je největší a nejúspěšnější česká realitní kancelář. Ročně zobchoduje přes 30 000 nemovitostí a věnuje se také developerské a investiční činnosti. Klienty obsluhuje 188 poboček a 2 500 makléřů. Opakovaně je držitelem ceny “Firma roku” od Hospodářské komory ČR.
Vytvoření “tenké” webové aplikace pro nás bylo samozřejmostí. Výzvou však bylo zprostředkovat uživatelům průběh aukce v reálném čase.
Mechanismus samotné aukce je postaven na technologii Mercure, která umožňuje komunikaci uživatelů se systémem v reálném čase. Je tak zajištěno, že účastníci vidí příhozy ostatních v okamžiku jejich podání.
Během prvních 3 měsíců uspořádala M&M reality přes systém přes 250 aukcí. Nová aplikace přinesla řadu výhod: