Společnost MEKR´S s.r.o. provozuje e-shop se spojovacím materiálem - šrouby, hmoždinky apod. Oslovila nás kvůli velké nespokojenosti s tehdejším dodavatelem. Během 2 měsíců jsme kompletně přebrali správu a provoz celého řešení, e-shop funguje na novém hardwaru výrazně rychleji, zákazníci objednávají a klient je spokojen.
Každou chvíli se něco rozbilo, takže z e-shopu nebylo možné objednávat. Dodavatel nebyl schopen chyby přiznat, dostatečně analyzovat, rychle opravovat a komunikace byla velmi obtížná. Navíc e-shop nebyl použitelný na mobilních zařízeních, což je v dnešní době obrovský hendikep a ztráta, obzvlášť pro jeho uživatele, kterými jsou převážně obchodníci, kteří jsou většinu času v terénu.
Prostě e-shop moc nefungoval.
Přitom o produkty nabízené v e-shopu je obrovský zájem. Zejména v dopoledních hodinách chodí stovky objednávek po tisících kusech spojovacího materiálu. Každý výpadek e-shopu je pak pro firmu obrovskou ztrátou.
Cíl byl tedy jasný: převzít správu e-shopového řešení, stabilizovat ho, analyzovat a opravit kritické chyby, udržet ho v chodu za každou cenu a do budoucna zajistit stabilní, kontinuální vývoj nových funkcionalit, kterých měl v plánu zákazník hned několik.
Společnost MEKR'S je ryze česká obchodní společnost s tradicí od roku 1994.
Nabízí široký sortiment spojovacího materiálu či kotevní techniky. V oblasti spojovacího materiálu má skladem více než 60 000 položek, které dodává do druhého dne.
Disponuje velkoobchodním skladem v Úpici, má vlastní síť prodejců a jejich služeb využívají významní čeští i zahraniční klienti podnikající ve strojírenství, elektrotechnice, hutnictví či automobilovém průmyslu.
Původní řešení běželo na technologii Drupal. My obvykle preferujeme jiná řešení, proto jsme na začátku stáli před zásadním rozhodnutím:
Zvolili jsme řešení číslo 2 a dobře jsme udělali. Převzetí systému do správy se přes značné komplikace v podobě různých technologických řešení a velkého množství nekvalitního, nepřehledného a často nefunkčního legacy kódu předchozích vývojářů podařilo na jedničku.
E-shop funguje na novém hardwaru výrazně rychleji, zákazníci objednávají a náš klient je spokojen. Nad e-shopem nyní běží neustálý monitoring, který nám umožňuje včas předcházet možným problémům a jsme schopni ihned řešit případné krizové situace.
B2B řešení je napojeno na informační systém K2 a s tím souvisel velký technický dluh předchozího řešení. Synchronizace e-shopu dříve trvala v různých částech systému i několik hodin, což bylo při neustálých změnách množství, cen, aktualizaci měn neudržitelné. Provedli jsme poměrně rozsáhlý refaktoring všech importních procesů jako například synchronizace cen a skladových zásob přímo z MSSQL databáze díky těmto úpravám jsou dané úlohy otázkou jen několika minut.
Během 2 měsíců jsme kompletně přebrali správu a provoz celého řešení. Web jsme převedli na profesionální hosting a vlastní hardware, celou akci připravili a po zhruba hodinové nedostupnosti během přepínání DNS záznamů a synchronizace databáze vše bez problémů běželo už plně od nás.
Ukázalo se, že když řešení funguje a je spolehlivé, náš klient nemá problém investovat do rozvoje projektu, protože v tom vidí smysl.
Díky tomu následoval kompletní redesign e-shopu a v plánu jsou i další vylepšení.
Se zákazníkem jsme se také naučili efektivně komunikovat požadavky a úkoly pomocí online systému Milanote (milanote.com), ve kterém dnes paralelně komunikují oba vývojové týmy, které se na vývoji e-shopu podílí. Vzhledem ke složitosti projektu a počtu zapojených lidí bylo totiž třeba postupovat systematicky, k čemuž jsou pouhé e-maily naprosto nedostatečné.