Společnost MEKR´S s.r.o. provozuje e-shop se spojovacím materiálem - šrouby, hmoždinky apod. Oslovila nás kvůli velké nespokojenosti s tehdejším dodavatelem. Během 2 měsíců jsme kompletně přebrali správu a provoz celého řešení, e-shop funguje na novém hardwaru výrazně rychleji, zákazníci objednávají a klient je spokojen.
Na počátku bylo e-shopové řešení od předchozího dodavatele, které na mobilech a tabletech naprosto selhávalo. Nebylo možné rozumně objednávat z mobilních zařízení, což působilo obrovské ztráty. Obchodníci totiž v terénu neměli pohodlnou možnost prezentovat jednoduchost nákupu.
Padlo tedy rozhodnutí, že vytvoříme mobilní aplikaci, díky které budou obchodníci uspěšněji získávat nové zákazníky a která zákazníkům umožní co nejpohodlnější nákup. Aplikace musí být rozšiřitelná.
Společnost MEKR'S je ryze česká obchodní společnost s tradicí od roku 1994.
Nabízí široký sortiment spojovacího materiálu či kotevní techniky. V oblasti spojovacího materiálu má skladem více než 60 000 položek, které dodává do druhého dne.
Disponuje velkoobchodním skladem v Úpici, má vlastní síť prodejců a jejich služeb využívají významní čeští i zahraniční klienti podnikající ve strojírenství, elektrotechnice, hutnictví či automobilovém průmyslu.
Vytvořili jsme nativní aplikaci, která věrně kopíruje chování webového e-shopu, ale na mobilu je mnohem pohodlnější.
Vše je synchronizované. Koncový zákazník má jeden účet, v rámci kterého se přihlašuje do aplikace i webového eshopu. Na mobilu v terénu si do košíku nahází, co potřebuje. A jakmile dorazí do kanceláře nebo domů, objednávku si v klidu projde a dokončí na desktopu. Pro potřeby synchronizace bylo nutné připravit také samotný webový e-shop a vytvořit API.
Na začátku vývoje aplikace jsme stáli před rozhodnutím, jestli budeme vyvíjet aplikaci pro každou platformu (Android a iOS) zvlášť. Dříve jsme takto aplikace řešili. Nevýhodou bylo, že zákazník musel v podstatě zaplatit vývoj dvou aplikací.
Chtěli jsme klientovi ušetřit náklady, a proto jsme se rozhodli jít cestou moderní technologie Flutter, která umožňuje vývoj pro obě platformy najednou. Díky tomu zákazník ušetří zhruba 40 % nákladů na vývoj.
Pořídili jsme také nový hardware, abychom mohli aplikace důsledně otestovat a předejít případným bugům nebo mizerné použitelnosti.
Aplikace jsou až na drobné rozdíly dané platformami v podstatě identické a jsou vystavené v Google Play i App Store.
B2B aplikace pomáhá obchodníkům získávat nové zákazníky. Během prvních 3 měsíců se podařilo dosáhnout 100 instalací v ČR i na Slovensku a uživatelé pomocí aplikace odeslali desítky objednávek. Zákazník nemusí čekat, až se dostane k počítači. Může kdykoliv a kdekoliv rovnou rychle objednat, nebo připravit objednávku. Klidně cestou v autě - někde zastaví, rychle nahází potřebné zboží do košíku a může jet dál. Nakupující díky aplikaci nesrovnávají ceny s ostatními dodavateli. Neřeší halíře, ale rovnou objednávají, protože je to prostě pohodlnější a šetří jim to čas.
Obrovskou výhodou je, že žádná konkurence zatím aplikaci nemá. Náš klient tedy jako jediný může prezentovat výhody rychlého nákupu z mobilu nebo tabletu a nastínit budoucí funkce a výhody, které přinese čtečka kódu.
Plány na rozšíření
Majitel je s aplikací spokojený, několikrát si během vývoje aplikaci osobně testoval a po realizaci základní verze objednal i její další rozvoj. Nyní se společně zaměřujeme na příležitosti, které nám přinese schopnost zpracovávat čárové a QR kódy. Díky tomu budou moci s aplikací pracovat lidé přímo ve skladech a v terénu. Snadno si do aplikace načtou, které součástky jim chybí a hned si je doobjednají.
Průběh
Do 4 měsíců od potvrzené objednávky byly obě aplikace hotové a zákaznici našeho klienta je mohli využívat pro realizaci objednávek.